Contextcreatie

Deze studie richt zich op hen die in organisatie en samenlevingen verantwoordelijk zijn voor het bepalen van de omstandigheden zodanig dat mensen het als passend ervaren. Dat lukt alleen als je herkent hoe mensen in de wereld staan, wat er vanuit de oriëntatie van die mensen toe doet en waar ze gegeven hun oriëntatie wel en niet toe in staat zijn.

Bewegend beslissen

Vanuit jouw plek in de organisatie beschik je over het overzicht die anderen niet hebben. Je hebt de mogelijkheden en je bent je ervan bewust dat je daarmee je organisatie verder kan brengen. Je bent bestuurder, manager of leidinggevende en je vindt het tijd worden om jezelf te ontwikkelen op het gebied van betekenisgeven. Je hebt immers nu al zo vaak gehoord dat ieder mens betekenis geeft op zijn of haar eigen manier. Wat betekent dit nu echt? En nog belangrijker, hoe kun je je eigen manier van betekenisgeven en dat van anderen gebruiken in je eigen organisatie?